Alla inlägg under september 2008

Av ninni - 30 september 2008 21:13

då börjar ÄÄÄÄNTLIGEN releasepartyt på www.myspace.com/mimikryband

jag vet en som kommer sitta som nittad i 24 dagar...ungefär som väntan på julafton, fast bättre:D

Av ninni - 29 september 2008 09:40

i mitt totalt meningslösa liv.

jag är så jävla trött på allt, just nu finns det verkligen inget som gör mig glad (förutom väntan på nya skivan, det är typ det som håller mig uppe) datorn är jag trött på men det är det enda jag har att göra på dagarna.

just nu sitter jag och jagar komunnissen som skulle hjälpa mig till den, lite halvt meningslösa "praktiken" som de tycker jag ska vara på, och jag tänker väl att det är bättre än inget.


förutom datorn är kameran min enda vän.
igår var jag ute på en lång fotopromenad, det var mysigt och många bilder blev det.


men sen då? absolut ingenting alls...bara väntan på ingenting.

till och med sjukhusbesök är roligare än att bara sitta hemma, nästan så jag funderar på att bli hypokondriker, men då slutar de ta mig på allvar, och det är ju inte bra.


usch jag känner mig så ensam och isolerad, alla jag tycker om bor långt ifrån mig dessutom kostar det massor att åka, det går ju inte att göra speciellt ofta.


och jo ifs så lyssnar jag typ hela tiden på musik, vad skulle jag göra utan dom? men även där börjar det kännas meningslöst. Jag kommer aldrig iväg på konserter, alltid är det nåt som skiter sig. men kanske är det lika bra, jag känner mig alltid så klumpig i närheten av dem :o


vikten fortsätter stadigt uppåt och fläsket ökar, för varje dag känns det som. och det finns ingenting jag kan göra åt det, inte ensam, jag måste ha hjälp och även om jag nu har remiss till dietist så är det ju väntetider. Innan jag kommer dit har jag väl gått upp 50kg :(


just nu känns det verkligen som att jag inte orkar mer.

Av ninni - 26 september 2008 09:20

...eftersom det sket sig med spelningen idag så tröstade jag mig med att förhandsboka nya skivan!:D:D:D (bild ovan) (till slut, efter att ha gnällt sjuttielva gånger i deras gb att det inte funkade...)


den bör dimpa ner (enligt dem, hoppas de har rätt annars blir jag ledsen och postgubbarna lär bli ännumer ledsna...) i mitt brevinkast den 24:e oktober när den släpps :D

behöver jag säga att jag längtar som en galen tok...?


den offeciella (hur fan stavas det?) nedräkningen börjar på myspace 1:a oktober, men jag tjuvstartar redan nu...


TJIHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! :D

pst. i´m stuck in the bloggträsk...dumma plutt! :p


pst 2. VuL 3 har börjat...stackars SD fick inte vara med:( och ni får påminna mig att aldrig nånsin åka på en buketräff med Vu-tema...hua...


dumma tékannejävel! den har redan börjat spricka! tror jag ska ringa o skälla på rusta...billigt skit.


sen måste jag bara skriva en sak till...

jag skrev en dag en tråd på ett forum om att jag kanske behövde ett transportmedel som jag tänkte kommer se töntigt ut...och vad händer?

jag får tips om ett annat transportmedel som skulle funka ännubättre men som fortfarande kunde uppfattas som töntigt. men de på forumet tyckte att det visst gick o ha en sån, den är ju för min skull - inte andras!

sen sa en att de hade en stående som de kanske kunde sälja...

står ett par mil här ifrån, och det är egentligen här det mest underbara börjar:

förutom erbjudandet från denna person kom:

en erbjöd sig att följa med o hämta den, sponsrar med bil, släp och bensin...

samt sponsring av inköp från andra bukefalister

jag fattar bara inte hur folk kan vara så himla underbart goa? jag menar, den enda jag träffat av dessa är den som isåfall hjälper mig att hämta...


ouff jag blir så obeskrivligt glad! även om det inte skulle gå i lås så värmer sånthär så oerhört mycket, speciellt för mig som haft socialfobi och varit rädd för okända människor...


ingen skulle bli gladare än jag om detta gick i lås...

TACK! underbara ni! varesig ni läser eller inte...<3

Av ninni - 25 september 2008 16:04

jag hoppas fortfarande men hoppet sinar för varje sekund:(


för övrigt idag har jag vart runt heeela stan med KP...skoaffärer, rusta, öb osvosv letade ram till mina posters, bland annat.

slutade med piercad näsa (!!!) o 2 tesorter ur specialbutik, fn dricks kiwi/jordgubb...helt sjukt gott!

och en ny te-kanna behövdes ju såklart...men de hade inte den jag ville ha så det fick bli en vit sak med värmeljus under (kanske ganska smart?) + en specialare som min kp berättade att man kunde göra i brist på tekula/filter...så nu sitter jag o pimplar te igen:)


LÄNGE LEVE TEKANNAN! :D

och
LÄNGE LEVE MIMIKRY! (jag måste ju få se dem igen nu när det sket sig med spelning, en gång till :()



Av ninni - 24 september 2008 11:54

nej jag ger upp!
jag trodde jag skulle vara botad från gårdagens hålligång, men nej!
nu har jag gått till och från sjukgymnasten (typ 3km dit tror jag, blir 6km totalt...hejaheja) o luggit där med vibrerande plattor på en halvtimme...tyfusan så skönt det var:)

sen i morse ringde farbror doktorn och då gormade jag lite på han för att de proppar i mig piller jag blir fet av, det är inte snällt! :( (han påstod att han inte visste om att man går upp i vikt av mina mediciner)

så nu ska han kolla upp lite och se ifall jag kan minska ner på nån av dem plus att han skickade remiss till dietist. jag hoppas det hjälper! såhär vill jag inte ha det! :(

dessutom upptäckte jag att en av medicinerna jag har mot järnbrist är slut, när hände det??:o

förövrigt har jag bara hunnit kolla buke 3 ggr för att kolla om VuL var igång, men inte ännu...ska kika igen snart...man vet ju aldrig:p
hahaha dumma den som fick in mig i det.


nu kommer jag inte på nå mer, men det kommer väl:)


uppdatering:

efter 1, nästan 2 timmars sömn tänker jag betrakta mig som botad:p


Av ninni - 23 september 2008 21:48

...en tallrik fil och cornflakes framför datorn och bukefalos...så långt är allt lugnt efter det går jag ut en runda, typ 20 min,

sen sätter jag mig och glor på en viss dvd - vilket jag anser mig ha rätt till efter den mkt ansträngande promenaden...

satt som nitad tills 13.15 när mitt kära boendestöd ringer på dörren...DÅ börjar det hända hemska saker!

hon får fixa i köket (dom tycker visst om det...) medan jag dammsuger v-rum o hall. sen gör vi toan typ kliniskt ren också, katten får allt nytt och fräscht, sen var han inte så sur på mig längre, alltid nåt!

pust, klockan 15.30 anser vi oss klara för dagen o lgh ser betydligt mkt trevligare ut än tidigare. till skillnad mot mig som var fullkomligt slut redan här
sen fick jag den dumma idén att jag skulle gå ut med mina stavar i skogen på gåvilse promenad, sagt och gjort, var nog borta en 45 min iaf, peppar peppar.

efter det gjorde jag en mkt avancerad middag bestående av spagetti, lantfalukorv och hemlig sås.

 
och nu anser jag mig ha rätten att sitta här.

under denna tid sen jag satte mig här har jag:
kollat helgon för första gången på lääääääääääääääänge, och svarade på ett visst inlägg
kollat buke ungefär 93 gånger
skrivit ungefär lika många inlägg (typ...minus kanske 85 eller nåt...)

spanat runt på mimikry´s hemsida och sett att där gjorts trevliga uppdateringar, alltid lika trevligt och se nytt från dem:)

språkat med goda vänner

tjatat på en (jag som HATAR att tjata!)
skaffat mig en förbaskad blogg! jag som svurit på att ALDRIG göra det!

kollat VuL på buke ifall den gamla är avslutad, ett X antal gånger, det var den inte nån av gångerna...så det är väl bara att vänta...även här svor jag på att aldrig gå med i Vul:arna...jippie vad svag jag har blivit!:(


äsch nu orkar jag inte skriva mer

slut på min aktiva dag.

får hoppas jag är botad tills imorrn


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards