Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

Det är ju alldeles skrattretande...

Av ninni - 21 juli 2009 12:33

Att folk på fullaste allvar inte tror att man kan vara nöjd med sin tillvaro trots att man inte bryr sig om bantnings/tränings/hälso/modehysterin som råder.

Och man kan ju OMÖJLIGT gilla sig själv om man väger några kg för mycket, inte har blekt sönder håret eller har samma kläder som "alla andra" Det går ju bara inte för sig, man låtsas bara! Man inbillar sig! Så är det!


.... eller också inte.


Jag råkar vara tämligen nöjd med mig själv. Jag är inte perfekt men jag är tamejfan bra ändå! Jag har blivit såpass gammal att jag inser att det finns viktigare saker att bry sig om än att ens yttre måste följa ett visst mönster om man ska duga för alla andra...


Mitt utseende duger för mig. Jag kanske inte anses snygg på något vis men det skiter jag fullständigt i faktiskt.

Jag är mig själv i alla lägen, gillar det jag gillar, jobbar på att komma över hinder jag möter (istället för att tro att man löser dem genom att banta/bleka håret eller förändra något annat ytligt) genom att ställa om psykiskt. Den ytliga förändringen är bara en tillfällig lindring...snart hittar man andra fel som måste åtgärdas genom att byta hårfärg/köpa kläder/ösa på 1 ton smink eller whatever.

 Istället för att jobba med det man har hos sig själv.


Jag är hyfsat trygg i mig själv, jag vet vart jag står, jag är ärlig och säger vad jag tycker, bryr mig om mina medmänniskor. Men jag är heller inte rädd för att säga ifrån när folk beter sig som arslen rent utsagt...och sjunker folk lägre än sandlådenivån får de stanna där själva. Jag sänker mig inte utan lägger då energin på de som förtjänar det och där den kan göra nytta.


Har en alldeles fantastisk förebild i en kvinna som är så otroligt snygg, har enorm utstrålning, är väldigt snäll och personlig...och som verkligen visar att ALLT detta är möjligt trots att man inte är smal och blond :D


Det är en person jag verkligen ser upp till!Jag blir aldrig lika snygg som hon men är fortfarande cool, har personlig utstrålning och är väldigt snäll, så lite lika är vi nog ändå :)

 Hon är så otroligt cool! Önskar att fler var som hon!:) 


Hejja dig!!

 
 
Ingela

Ingela

21 juli 2009 15:53

Det är väl inte alls skrattretande..! Synd bara att inte fler har den inställningen.

It takes all kinds of people
to make a world, it´s true.
But what a nice world it would be
if there were more like you!

*kramar*

http://gallant.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ninni - 4 september 2009 12:03

Japp. Jag ska till Rock for Moc med en vän för att se världens bästa band som sedan går på babymoon. Får hoppas det blir skoj!...

Av ninni - 18 juli 2009 11:24

D'

Av ninni - 18 juli 2009 11:24

Av ninni - 15 juli 2009 22:28

...men intresset att läsa min ytterst roliga (:S) blogg är nog rätt svalt, så jag skriver väl för blinda ögon då.   Ons-fred var jag med farmor hos mamma och pappa, farmor fyllde år, slog huvudet på spiken (bokstavligt talat) ramlade i slänten utanfö...

Av ninni - 2 juli 2009 10:25

Som vanligt tänker jag för mycket, men detta slog mig som en blixt från klar himmel...   Surfade in på expressens nätsida igår och ser en skylt där det står "Neverland" (var väl något om MJ:s ställe då) och översatt till Svenska blir det ju Aldriglan...

Ovido - Quiz & Flashcards