Alla inlägg under juni 2009

Av ninni - 29 juni 2009 20:50

...OCH JAG ÄR DÖNERVÖS!!

Av ninni - 17 juni 2009 09:45

...Ja eller nästan :p

Igår fyllde jag ju år och...ptja en bättre dag kunde jag knappast få...


07.00 upp och fixa allt samt äta frukost.

08.33 buss mot stationen

09.30 tåg mot falun

11.35 buss mot rättvik

12.00 (typ) träffar V på bussen :)

12.35 vi möter upp I på stationen

12.45 går och fikar

14.15 går ut på långbryggan...kallt, blåsigt och lååångt...men skoj:)

15.00 checkar in och letar upp stugan, hittas efter några varv.

15.15 - 16.45 eller något - åker runt runt runt samt upp till utsiktstornet och...aj mina ben!

ca. 16.45 - 17.00 på plats vid storgatan och vem kommer där om inte Hjalle med liten bebis (så underbart söt var han...bebisen alltså...Hjalle är nog mer än söt han...)

Bänkar oss och så börjar de spela...lagom tills detta kom Elina och Emelie äntligen!:)

Det roligaste var när han under "Dina svar" glömde texten och sprang av scenen för att hämta en cd-bok :D

Eller när de testar ljudet och han ba "men det är ju kalaspuff!":D

...eller varför inte den fina kommentaren om att merch-christine gillar småpojkar hahahaha!

Sedan kom det midsommarfirare i knätofsar och störde...tjiho:p


Efter spelningen kommer Mia fram och ba "har vi ett födelsedagsbarn här...?" "kan va så?" "isåfall får du och ditt hangaround varsin fribiljett till ikväll - grattis!" TACK underbaraste Mia! Du är förjävla go! :)


Så skulle vi efter spelningen hitta någonstans att äta och vi tänkte att bandet ju borde ha koll på vart man kan äta nånstans...men...mja Hjalle hade inte sån stor koll som jag trodde:p


Slutade iallafall med att vi hamnade på något snabbmatsställe tillsammans med FE och några till, vid ett annat bord såklart.

Bäst som vi satt där och åt kom Åsa "jamen ni ser trevliga ut, får jag sitta?" Självklart! Jag kände ju igen henne från spelningen i Sthlm förra året, då hade hon vart på inte mindre än 80 spelningar...nu var hon väl uppe i 90 iaf...något avis:p

Efter maten åkte vi och dumpade väskor och bäddade i stugan sedan åkte vi och bowlade...behöver jag säga att jag var sämre än sämst?:p

Jobbigt värre blev det när bandet kom och skulle bowla...jag tror inte de gjorde annat än strikes :o (Enl. mimikrybloggen är Heavys personliga rekord något på 200...och så kommer jag där med mina TOTALT 28 p...eeh...ja)

Efter 22 typ stängde stället så då gick vi in på krogen istället (helt gratis då tack vare Mia :D) och så började världens längsta väntan...

Flera timmar med popmusik på alldeles för hög nivå, fulla äckelmänniskor och ett uselt förband senare var det så äntligen dags....


Vi stod ju SÅKLART längst fram. Och jag hade min plats precis mitt framför Hjalle...det börjar bli något av en tradition tror jag hahaha...

En mycket lyckad och alldeles underbar spelning (som inte vore en mimikryspelning om inte Hjalle glömde texten...denna gång till 500 mil när han inte visste vilken vers han var på...hihi) och jag andades ut då när de slutade spela utan att ha nämnt något om en födelsedag...puh. Jag var livrädd för det...:p


Men! Så började alla skrika "en gång till...." Och Mia började viska med Hjalle...och så kom det:

- Jaa...vi har någon i publiken som fyller år idag...Den här är till henne!

(Och så spelade de Alderland för mig^^)

Efteråt så han ba...nämen...är det du som fyller? Ja då vet jag ju vem du är t.om....grattis (säger du det? HUR kan det komma sig? *Ingela??:p*)


Och efter spelningen skulle jag då köpa en poster, som var det enda de hade som jag inte redan hade, t-shirt köpte jag på spelningen innan. Och Heavy ba "men...du fyller ju år, då får du den av mig!" Hur snällt som helst! Efter lite jakt på bandmedlemmarna blev den även signerad och fin, nu ska den bara ramas in :)


Så efter spelningen skulle vi ta oss tillbaka till campingen och så tänkte vi att vi kunde ju gena över spåret...staketet såg inte så svårt ut...men tjena...det var ju även "galler" så det gick inte...vi snubblade oss framåt vid spåret, det var brant, stenigt och pissjobbigt...men tillslut hittade vi en lucka så vi kom in på  området till slut och otroligt glada, nöjda och trötta stupade vi i säng!


Dagen kunde verkligen inte ha blivit bättre...eller jao kanske om det hade gått bättre på bowlingen men vafan:p Någon måste ju va sämst också...och jag är tämligen van vid att vara denna "någon"...






Av ninni - 15 juni 2009 20:38

Jahapp...imorrn fyller jag år...jag blir gaaaammal!

MEN dagen ska firas på bästa tänkbara sätt...09.30 går tåget mot Rättvik där jag möts upp av I och V från Buke (eller V träffar jag visst redan på bussen...) Sedan fördriver vi tiden tills mitt sällskap kommer, då checkar vi in i stugan och sedan börjar vi leta....

Vart ska vi?

VI ska på KONSERTER!! yey!

Det är nämligen så att världens bästa och underbaraste band har TVÅ spelningar, TVÅ st! På MIN födelsedag!

Inte mer än rätt när förra årets firades på sjukan....*muttrar*


Ska bli så himla skoj!
Bara inget går snett...då dör jag :S

Ovido - Quiz & Flashcards